Kiedy warto korzystać z monitoringu należności?

Usługa monitoringu należności skierowana jest przede wszystkim do podmiotów posiadających większą ilość kontrahentów, zwłaszcza gdy faktury wystawiane są z odroczonym terminem płatności.

Nawet niewielkie opóźnienia poszczególnych płatności mogą poważnie zachwiać równowagę finansową firmy. Większość firm zmuszona jest wówczas korzystać z finansowania zewnętrznego, co podnosi koszty, a w konsekwencji zmniejsza rentowność firmy. Co więcej, odzyskana stabliność finansowa jest tylko pozorna i w przypadku powtarzających się zaburzeń płatniczych prowadzi do poważnych problemów.

W przypadku układu hierarchicznego, w którym wpływ należności uzależniony jest od stabilności finansowej kilku innych podmiotów, w chwili pojawienia się zatoru płatniczego szybkie reagowanie jest warunkiem decydującym o istnieniu przedsiębiorstwa.

 

Przejdź do usługi

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Jak wygląda windykacja faktur ? Brak zapłaty za fakturę, częściowe opłacanie zobowiązania, opóźnienia w płatnościach – problemy te dotyczą wielu przedsiębiorców. Bez względu na to, jak długo prowadzona jest działalność gospodarcza, czy przedsiębiorca posiada stałych kontrahentów.    Co zrobić w sytuacji, gdy mimo upływu czasu faktura nie zostaje uregulowana? Windykacja faktur to szereg działań zmierzających do uregulowania przez dłużnika powstałego zobowiązania. Pierwszym krokiem do odzyskania należności jest wezwanie dłużnika do zapłaty. Pismo […]

czytaj więcej..

Środki pieniężne w pewnym sensie są zamrożone w wekslu. Aby sprzedać weksel należy zgłosić się do wyspecjalizowanej firmy, która zaproponuje najlepsze warunki odkupu. Pierwszym etapem sprzedaży weksla jest jego weryfikacja. Następnie przeprowadzana jest wycena, z tymże na tym etapie brane są pod uwagę różne aspekty. Do transakcji dochodzi dopiero w momencie, gdy obie strony się na nią zdecydują.

czytaj więcej..

Wiele firm obawia się korzystania z usługi monitoringu faktur. Niepotrzebnie! Usługa monitoringu należności poprawia relacje biznesowe, ponieważ eliminowana jest większość nieporozumień. Przy odroczonych płatnościach wielokrotnie brak wpływu nie jest związany ze złą wolą kontrahenta, a zwykłym zapomnieniem, czy też zgubieniem faktury. Przypominanie o zbliżającym się terminie płatności jest bardzo dobrze postrzegane przez kontrahentów i w większości przypadków poprawia reputację firmy, jako świadomego i rzetelnego partnera biznesowego. Kontrahenci […]

czytaj więcej..

Potrzebujesz konsultacji?

Skorzystaj z naszych usług

Wypełnij formularz, a my oddzwonimy! Lub skontaktuj się z nami telefonicznie.

Zadzwoń do nas

(+48) 71 331 79 93

    Zamów konsultację