Na czym polega monitoring faktur?

Stała kontrola należności

Monitoring faktur polega na stałej kontroli należności, aktualizowaniu listy faktur i wpływających płatności, przypominaniu kontrahentom o zbliżających się terminach zapłaty.

Równolegle do działań sprawczych prowadzone są czynności analityczne, mające na celu ustalenie efektywności prowadzonych działań, szybkie reagowanie na zagrożenia i ich eliminację bądź redukcję.

Usługa monitoringu należności i bieżącej kontroli wpływów poprzedzona i/lub połączona z wywiadem gospodarczym, a także windykacją polubowną pozwala na zachowanie płynności finansowej i zdolności inwestycyjnej firmy.

 

Przejdź do usługi

Monitoring fakturWywiad gospodarczyWindykacja polubowna

Pieczęć prewencyjna

Pieczęć prewencyjna to informacja umieszczana na fakturze, przekazująca wiadomość o firmie, która monitoruje wpływy i została uprawniona do kontaktu w sprawie faktury.

Jest to czytelna wiadomość dla odbiorcy, że płatność we wskazanym na fakturze terminie jest dla wierzyciela ważna.

Statystyki pokazują, że używanie pieczęci prewencyjnej działa motywująco na kontrahentów i tym samym znacznie ogranicza liczbę przeterminowanych należności.

Szukasz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania na temat monitoringu faktur?

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Czy windykacja wierzytelności może być prowadzona na koszt dłużnika? – Zgodnie z przepisami ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych Wierzyciel może domagać się od dłużnika zapłaty równowartości kwoty 40 EUR, jako rekompensaty za poniesione koszty, związane z odzyskiwaniem należności. Wskazana kwota jest opłatą zryczałtowaną, co w najprostszym ujęciu oznacza, że w całości jest doliczana do kwoty zobowiązania, bez konieczności wykazywania, jakie koszty w związku z windykacją zostały rzeczywiście poniesione, czyli przedstawiania rachunków oraz innych […]

czytaj więcej..

Jak odzyskać należności? Żeby odzyskać należności należy podjąć czynności windykacyjne. Na pojęcie windykacji składa się szereg czynności, zarówno faktycznych, jak i procesowych, przeprowadzanych zgodnie z obowiązującymi przepisami. Jeśli chcesz odzyskać należności np. od nieuczciwego kontrahenta, musisz podjąć odpowiednie kroki.  Wyróżnić należy trzy etapy windykacji: • Windykacja polubowna: Nazywana jest windykacją miękką. Na tym etapie kierowane jest do dłużnika wezwanie do zapłaty oraz negocjowane są warunki […]

czytaj więcej..

Tak. Wizyta negocjatora nie różni się niczym od wizyty listonosza, czy innej osoby. Nie istnieją żadne uregulowania, które odnosiłyby się do takiej sytuacji w prawie; windykator ma zatem prawo składać dłużnikowi osobiste wizyty. Jest to związane z zasadą prawną, brzmiącą: co nie jest zabronione, jest dozwolone.  Zagadnienie dotyczące wizyty windykatora (rozumianej jako czynność jednorazowa faktyczna) i jej zgodności z prawem nie wyczerpuje tematu. Gdyby tak było, podmioty windykacyjne nie określałyby rozbudowanych standardów […]

czytaj więcej..

Potrzebujesz konsultacji?

Skorzystaj z naszych usług

Wypełnij formularz, a my oddzwonimy! Lub skontaktuj się z nami telefonicznie.

Zadzwoń do nas

(+48) 71 331 79 93

    Zamów konsultację