Co to jest monitoring faktur?

Definicja

Monitoring faktur (monitoring płatności, monitoring należności, monitoring wierzytelności) to usługa z zakresu świadomego zarządzania ryzykiem.
W zakres usługi wchodzi identyfikacja ryzyka, pomiar ryzyka, sterowanie ryzykiem oraz monitorowanie i kontrola ryzyka.

Istotą usługi jest prewencja i wczesne rozpoczynanie działań, mające na celu poprawę dyscypliny płatniczej kontrahentów.
Należności są nadzorowane od chwili wystawienia faktury, aby nie dopuścić do przekroczenia wyznaczonego terminu zapłaty.

Przejdź do usługi

Monitoring faktur

Szukasz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania na temat monitoringu faktur?

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Stała kontrola należności Monitoring faktur polega na stałej kontroli należności, aktualizowaniu listy faktur i wpływających płatności, przypominaniu kontrahentom o zbliżających się terminach zapłaty. Równolegle do działań sprawczych prowadzone są czynności analityczne, mające na celu ustalenie efektywności prowadzonych działań, szybkie reagowanie na zagrożenia i ich eliminację bądź redukcję. Usługa monitoringu należności i bieżącej kontroli wpływów poprzedzona i/lub połączona z wywiadem gospodarczym, a także windykacją polubowną pozwala na zachowanie płynności finansowej i zdolności inwestycyjnej firmy.   Przejdź […]

czytaj więcej..

Czy windykacja wierzytelności może być prowadzona na koszt dłużnika? – Zgodnie z przepisami ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych Wierzyciel może domagać się od dłużnika zapłaty równowartości kwoty 40 EUR, jako rekompensaty za poniesione koszty, związane z odzyskiwaniem należności. Wskazana kwota jest opłatą zryczałtowaną, co w najprostszym ujęciu oznacza, że w całości jest doliczana do kwoty zobowiązania, bez konieczności wykazywania, jakie koszty w związku z windykacją zostały rzeczywiście poniesione, czyli przedstawiania rachunków oraz innych […]

czytaj więcej..

Wiele firm obawia się korzystania z usługi monitoringu faktur. Niepotrzebnie! Usługa monitoringu należności poprawia relacje biznesowe, ponieważ eliminowana jest większość nieporozumień. Przy odroczonych płatnościach wielokrotnie brak wpływu nie jest związany ze złą wolą kontrahenta, a zwykłym zapomnieniem, czy też zgubieniem faktury. Przypominanie o zbliżającym się terminie płatności jest bardzo dobrze postrzegane przez kontrahentów i w większości przypadków poprawia reputację firmy, jako świadomego i rzetelnego partnera biznesowego. Kontrahenci […]

czytaj więcej..

Potrzebujesz konsultacji?

Skorzystaj z naszych usług

Wypełnij formularz, a my oddzwonimy! Lub skontaktuj się z nami telefonicznie.

Zadzwoń do nas

(+48) 71 331 79 93

    Zamów konsultację